Tuesday, May 15, 2007

Mitt hjärta blöder!

Imorse lämnade jag under högljudda protester (läs: primalvrål) ifrån mig Fjodor för kastrering och id-märkning. Jag trodde att Fjodor, som vanligtvis är så söt och snäll, skulle charma omkull alla på den där veterinärskliniken. Pyttsan! Så fort jag öppnade buren för att de skulle få kika på honom rusade han ut och sprang runt som ett jehu. Helt omöjlig att få kontakt med. Han fick mycket snabbt en spruta i ändalykten och jag fick lämna kliniken med svansen mellan benen. Metaforiskt uttryckt såklart. Fast å andra sidan lyckades jag utnämna detta till min mansdag så man kan inte vara helt säker.

Iallafall hämtade jag honom ett par timmar senare och herreminje vilken sorglig syn. Inte nog med att han knappt kunde stå på benen, han hade dessutom kissat på sig. Stackars krake. Jag rengjorde honom efter bästa förmåga och sen dess har han legat och suckat i mitt knä.

Känns trist att jag inte kunde följa med Johan på föreläsningarna men jag har inte samvete nog att lämna honom när han är så hängig.


Man är inte särskilt kaxig när man just har blivit kastrerad

3 comments:

Jo said...

I och med att det var din "mansdag" så var det lite extra synd att du missade föreläsningarna. Men nog förstår man att Fjodor behövde sällskap.

På türsdag blir det den normaliserade veg.lasagnen verkar det som. Hoppas det duger!

Elin said...

Hej, måste få fråga om du vet någon bra veterinär i Örebro (gärna nära Varberga). Det är dags för mina små katter att kastreras...

Sofia said...

Hej! Jag kastrerade båda mina katter på Hund- och kattkliniken i bista (http://www.hundochkattkliniken.se/). Har man bil är det jättesmidigt att ta sig dit från varberga, bara att åka över västhaga. Buss är lite knepigare eftersom det inte går bussar därifrån särskilt ofta, tyvärr.