Thursday, September 6, 2007

Omtapetsering

Så har man äntligen kommit igång med uppiffandet på riktigt. Sovrummet och vardagsrummet kommer att få sig en rejäl uppfräschning i form av nya tapeter och i viss mån även möbler. Det här är de tapeter vi enats om:

Sovrummet, tre av väggarna:



Sovrummet, fondvägg:



Vardagsrummet, alla väggar:


Färgerna är dock lite varmare i verkligheten. Jag känner mig lite osäker på den blommiga men redan innan vi började kolla på tapeter var jag och Jim överens om att vi ville ha brunt i sovrummet, och det här var tyvärr den mest bruna som fanns. Boråstapeter hade visserligen den här:



Men den är lite för röd för min smak. Dessutom hittar jag ingen matchande tapet i de två böcker jag fått med mig hem och jag tror det kan kännas lite för rörigt att smälla upp en mörk medaljongtapet på alla väggar i ett så litet rum. Fast jag vet inte.

Vardagsrumstapeten är jag jätteförtjust i. Precis den fjodornyans av grått jag var ute efter.

Imorgon bär det alltså av till bovärdskontoret för att bekräfta val av tapeter och kanske ska vi även försöka tjata oss till nya vitvaror. Det mesta i den här lägenheten borde faktiskt fixas till. Jag har dock en känsla av att det inte kommer hända förrän jag och Jim flyttar ut.

Det här blev ett hemskt opersonligt inlägg men så går det när man lämnat hjärnan kvar hos kvinnorna i det antika Grekland (än så länge fullkomligt älskar jag att läsa historia).

No comments: