Saturday, June 23, 2007

Bröllopet i bilder

Igår gifte sig min bror. Världens bästa midsommarafton.

Saga funderar under sitt lilla paraply


Ett träd vid platsen för vigseln (tjälvesta ängar i Snavlunda).
Jag saknar mina gamla hemtrakter ibland.



Jim i det gröna


Brudparet kommer inskridandes och ceremonin äger rum.
Det var jättefint och känslosamt. Intet öga torrt. Madeleine hade på sig
en (som synes) jättefin klänning och broder Daniel var iklädd pappas gamla kostym.
Cred.



Pappa förstör min krambild.


Fiestan fick agera transportmedel åt brudparet.



Timmarna gick och bilderna blev suddigare och suddigare. Jag åt god mat,
dansade, drack vin och hade jätteroligt. Dansgolvet totalägdes av Danne
som likt Keith Richards åmade sig fram och förklarade lite lagom
halvlullig att "det sitter i höfterna". Jag har aldrig sett honom dansa
förut tror jag. Madeleine var utan tvekan sötast och hon skuttade runt
på dansgolvet i sin böljande klänning och strålade.

Jag och Lillstrumpa gjorde roboten till
Sweet dreams. Litegrann iallafall.

Idag har det städats och i samband med detta gjorde Saga vad som utan tvekan var det sötaste jag någonsin sett (tror jag, hon har mycket gulligt för sig den där lilla krabaten) och jag kommer alltid slå mig själv litegrann för att jag inte hade kameran i högsta hugg. Hon tog på sig gula gummihandskar på händer och fötter, drog upp sin gulliga lilla clashtröja över ansiktet så att hennes runda bebismage putade ut över de svarta tightsen och förkunnade att "jag är pinnelmannen". Och sen stod hon där en pytteliten stund med händerna i luften och ansiktet dolt bakom tröjtyget. Hon fyllde förresten tre igår.

Slutligen en bild på hela den lilla familjen samlad:

No comments: