Monday, June 25, 2007

Första nattpasset

Så har man då jobbat sitt första långa nattpass. Jag måste säga att jag trivs bra på jobbet. Till skillnad från andra somrar är jag inte ensam sommarjobbare på min tjänst utan jag har med mig en mycket trevlig och pratvärd ung dam, något som uppskattades extra mycket under nattens långpass eftersom det hade blivit något nätverksfel och vi därför inte kunde jobba överhuvudtaget på hela natten. Yay, 145:- i timmen för att bara försöka hålla sig vaken. Så tiden fördrevs (kan man säga så? Ge mig ett par timmar att fundera över saken, jag är lite för nyvaken just nu) med kortspel, tanttidningsläsning, korsordslösning och patiensläggande (fick ut Harpan två gånger, woho!). Jag drack även min första kopp kaffe. Mycket äckligt, speciellt eftersmaken, men om det blir fler sådana här tröga nattpass kommer jag nog behöva vänja mig vid att gå omkring med lärarandedräkt (note to self: ta med tuggummi).

No comments: