Tuesday, May 20, 2008

August rolig.

Truckkort färdigt! Så färdigt det kan bli iallafall. Jag måste fortfarande komplettera med en specialutbildning på Ericsson och de truckar som finns där eftersom de är lite speciella, men största delen är avklarad och det känns skönt. Inga katastrofer, inga miljonbeloppsskador, ingen sårad stolthet.

För att fira köpte jag en ny sele till katterna (tanken är att de ska få varsin men jag köpte en till att börja med för att kontrollera storleken. Den var fel.) som jag genast tvingade på Fjodor. Inte road. Han satte sig ned och sen satt han så. Inte jaga vippa, inte äta mat, inte high-fiva utan bara sitta och se sur ut. Nå, August var väl inte så mycket bättre. Selen togs på, pingisboll kastades och August (eftersom en sele tydligen hindrar normalt rörelsemönster) jagar efter bollen med höga språng i luften, som en gasell. Mycket graciös. Han borde känna sig stolt. Och han var minst lika stilfull när han kom tillbaka, travandes likt en dressyrhäst.

Men jag ska nog lyckas få fason på dem!

1 comment:

Anonymous said...

hahah det där är så roligt! när jag satte sele på mina för första gången så damp de bara ner i backen och kunde omöjligt röra på sig.. deras balanssinne är helt rubbat =)