Wednesday, April 18, 2007

En helkväll med katterna

Det här med salstentor kommer bli min död. Den 26/4 smäller det, igen, och stressen har redan börjat tära på mig. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas ta mig igenom det här med äran i behåll. Troligtvis genom att läsa som en tok, men det är inte något jag har någon direkt lust med för tillfället. Kanske för att föreläsningarna varit så enormt sega och oinspirerande. Dolce stil novo? Who gives! Egentligen är det väldigt synd på en kurs med sådan enorm potential. Med rätt lärare (Det här är universitetet! Här finns inga lärare!) hade den här kursen kunnat bli hur intressant och givande som helst. Men icke. Sen bör väl också nämnas att det här med antik och medeltida litteratur kanske inte riktigt är min grej, så jag kanske inte bara kan skylla mitt bristande intresse på läraren, något jag annars brukar vara ganska bra på.

Idag förföljde jag katterna med en kamera. Frans föregår som vanligt med gott exempel och blir söt oavsett fotograf. Fjodor är dock lite svårare att ta lyckade bilder på eftersom han befinner sig i konstant rörelse, vilket resulterar i ett något diffust slutresultat. Suddigheten skulle säkert kunna avhjälpas med blixt men det är en kamerainställning jag inte har mycket till övers för. Anyhoo, detta är resultatet av denna aftons amatörfotograferande:















3 comments:

Jo said...

Jag tror bestämt unge herr Frans och jag bör ha en liten kameradejt nån gång framöver.

Tråkigt med Dante? Jag slapp (om man nu vill se det så) läsa honom på A-kursen i Falun, men jag vet att andra tragglade sig igenom honom på senare kurser.

Hur blir det imorn? Äta något tillsammans eller vara asociala?

Jo said...

Eh, det var meningen att ett "fina bilder!" skulle smyga sig in där också, men ridån gick visst ner för tidigt.

Sofia said...

ååh..sicka fina kissar! lovely!