Monday, April 9, 2007

Hot patootie

Nu har jag precis anmält intresse för en lägenhet. Jag är hittills den enda i kön och med tanke på att sista anmälningsdagen är imorgon och jag har över 900 poäng känner jag mig ganska säker. Lite impulsivt kanske, har ju inte ens har pratat med Jim om det. Eller, jag har ju pratat ganska mycket om att jag skulle vilja bo själv ett tag men jag har inte sagt något om att vi ska flytta tillsammans. Oh well. Lägenheten då? Det är en trea i varberga. Varbergagatan 217 för att vara exakt. För att vara ännu mer exakt kan jag se in i lägenheten i fråga om jag och grannen mittemot skulle råka öppna dörrarna samtidigt. Kan det bli så mycket smidigare? Vi skulle ju inte ens behöva packa ned våra grejer i lådor! Helt galet. Blotta tanken på en sådan drömflytt får mig att dåna. Fast jag har ju förstås inte sagt något till Jim än så det hela känns ganska ovisst. Jag skulle dock sakna mitt svarta kök enormt. Fast det är väl bara att måla om igen, antar jag. Hur som helst skulle det vara skönt med ett rum till, även om det bara tillför sju extra kvadratmeter. Jag skulle få plats med min dator där och en bokhylla så vardagsrummet blir mindre belamrat. 250 kronor extra i månaden skulle det vara värt. Dessutom har det bott en überfjolla där tidigare så förhoppningsvis är det nya, neutrala tapeter också. Mina här hemma har fått mig att längta efter vitt.

Och precis som jag förutspådde fick jag bara G på min senaste tenta. Jag blev såklart hemskt missnöjd först men efter att ha räknat ut att det endast var tre personer i hela klassen som fick VG bestämde jag mig för att anklaga lärarna för att ha formulerat frågorna alldeles för luddigt och därigenom omöjliggjort högre betyg. Det är mitt sätt att hantera saken. Jag har ju fått G förut utan att det gjort mig särskilt mycket. Men grammatik är en sak, det är skillnad när det rör ett ämne jag verkligen älskat att läsa. Tycker man om något borde man per automatik vara bra på det.

Påsken firades hemma hos päronen. När jag inte åt satt jag på altanen och läste, spelade wii med lillstrumpa och hennes senaste erövring (kanske egentligen lite orättvist att titulera honom så, han är en väldigt trevlig prick, den där David) eller pratade med pe och em (mest em). En mycket trevlig helg trots avsaknaden av katter. Och tro. Det är så lustigt med religiösa högtider egentligen. Tar man bort tron återstår bara allt det bra. Good thinking.

Men nu får det räcka för ikväll. Egentligen är det inte så svårt att blogga, inte om man följer regel nummer 3 i Wario Ware: Smooth Moves:

"Let go of your inhibitions"

Ja just ja, jag ska bli arkivarie, inte lärare.

No comments: